Isnin, 10 Mei 2010

Song for Gaza


Night After Night

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes
and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes
and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Lagu - Micheal Heart


Jika dihayati penderitaan rakyat Palestin khasnya di Gaza seperti yang diterjemahkan dalam lagu diatas oleh Micheal Heart seharusnya umat Islam menginsafi dengan apa kehidupan yang dikecapi sekarang. Begitu juga harus memberikan sumbangan yang termampu kepada saudara se-Islam di Palestin yang kini diserang, didera, dibunuh, dikepung, dipenjara dan berbagai-bagai seksaan dan sekatan lagi oleh syaitan laknatullah yang bertopengkan Israel-Zionis.

Sebagai orang Islam wajib membantu saudara mereka yang dizalimi dan dikasari oleh puak kafir laknatullah Israel-Zionis musuh Islam hingga hari kiamat. Seperti yang disabdakan oleh Rasulullah saw bermaksud, tidak beriman seseorang daripada kamu sehinggalah dia mengasihi saudaranya (se-Islam) sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri. Bantuan dan sumbangan tidak semestinya berupa wang ringgit tetapi ia berupa dari banyak segi dengan niat untuk berjihad fisabililllah kerana Allah swt, iaitu dengan memberi sumbangan dari segi fizikal, sokongan moral, kempen jihad ke atas Israel-Yahudi, kempen memboikot barangan dan kepentingan Israel-Yahudi, menghantar bantuan pakaian, makanan dan perubatan dan lain-lain. Semoga amal baik kita yang tidak seberapa dan ikhlas ini diterima Allah swt dan tergolong dalam golongan yang menolong agama Allah swt. Amin.

Rundingan demi rundingan yang melibat pemimpin sekular Palestin dengan Regim Zionis Israel hanya propaganda Yahudi dan barat yang hanya merugikan dan mempermain-mainkan negara Islam seluruhnya. Sesungguhnya pihak Yahudi-Israel tidak akan tunduk dan redha dengan Islam sehinggalah umat Islam redha dengan mereka Yahudi seperti yang dirakamkan oleh Allah swt didalam Al-Quran. Jadi apakah yang diharapkan oleh pemimpin sekular Islam yang terang-terang tunduk dengan kehendak barat untuk mengadakan rundingan damai yang sejak sekian lama tidak akan tercapai dan sememangnya tidak akan berlaku sampai hari kiamat. Apa yang kita tunggu hanyalah suatu masa yang dijanjikan Allah swt untuk menghapuskan kebathilan atas dunia ini seperti yang terlandung dalam riwayat-riwayat tentang kejadian akhir zaman atau tanda-tanda kiamat kecil dan besar.

Wallahua'lam.

Tiada ulasan:

Semoga Allah SWT beri kita kekuatan untuk amal dan sampaikan kepada saudara-saudara yang lain. InsyaAllah.