Rabu, 28 April 2010

Kapal Selam "Altantuya"








Jarang-jarang kita dengar kapal selam pelancongan atau mungkin tidak pernah dengar langsung. Tapi inilah apa yang dikongsikan disetengah-setengah atikel kebangsaan dan begitu juga kedengaran spesis kapal selam jenis ini berada di Malaysia. Adakah kapal selam yang dimaksudkan itu yang bernama "Scorpene" yang berlabuh di Pangkalan Navy di Teluk Sepanggar, Sabah? Kedengaran begitulah.




Menjadi tanda tanya, bukankah kapal selam itu adalah kapal selam untuk tujuan menjaga perairan negara daripada di ceroboh pihak musuh. Jadi kenapa ia ia dinamakan kapal selam pelancongan? Itulah antara persoalan orang ramai dan kadang-kadang dijadikan bahan lawak. Apabila dibongkar-bongkar, kedengaran kapal selam tersebut tidak mempunyai kelengkapan senjata dan alat pengesan atau radar. Wahh!!! ini sesuatu yang mengejutkan jika ianya adalah benar. Memang susah hendak percaya jika ini benar, dan menjadi suatu bahan kutukan dan jenaka kepada kementerian yang terbabit.

Cukuplah dengan harga yang tidak munasabah dan komisyen yang "memberangsangkan" oleh orang itu. Ini ditambah lagi isu terbaru ini yang betul-betul membingungkan rakyat negara bertuah ini.

Wallahu'alam.

Tiada ulasan:

Semoga Allah SWT beri kita kekuatan untuk amal dan sampaikan kepada saudara-saudara yang lain. InsyaAllah.