Ahad, 14 Jun 2015

Pray For Sabah


Kepada semua warga Sabah khususnya saudara-mara, sahabat handai, semua mereka yang terlibat secara langsung atau tidak dengan musibah gempa bumi yang berlaku baru-baru ini, saya doakan semoga semuanya berada dalam lindungan-Nya dan sentiasa dalam keselamatan. Sebagai insan yang beragama dan yakin akan Kebesaran-Nya dan Ketentuan-Nya, bersabarlah dan sama-samalah kita menginsafi diri dan terus berdoa agar dihindari dari segala malapetaka dan bala bencana.

Disini, ingin juga kita tegaskan kepada mereka yang meluahkan bahasa-bahasa yang kurang enak terhadap warga negeri yang ditimpa musibah ini, yang banyak berlegar dilaman sosial, maka sumbangan anda dalam bentuk komentar penghinaan, tidak sopan, dan lain-lain ini amat tidak diperlukan sama sekali dalam orang semua sibuk hendak menghulurkan bantuan dan menyelamatkan mangsa dan keadaan. Adalah lebih baik diam dan berpeluk tubuh ditempat anda daripada kamu berikan 'sumbangan' yang menambahkan lagi penderitaan dan kerisauan orang lain.

Juga, tiadalah perlu orang ramai khususnya keyboard warrior di luar sana, dilaman sosial melontarkan komentar yang kekadang kurang berasas dan boleh menimbulkan rasa 'demoralization' terhadap mereka yang terlibat dalam search and rescue. Tidak dinafikan, The Malim Gunung adalah mereka yang terbaik dipergunungan Kinabalu ini dan kita amat tabik dan bangga sekali.Dalam yang sama kita juga haruslah menghormati pasukan keselamatan yang dikerah membantu.

All Malaysian, thank you.

Pray For Sabah.


Tiada ulasan:

Semoga Allah SWT beri kita kekuatan untuk amal dan sampaikan kepada saudara-saudara yang lain. InsyaAllah.