Sabtu, 19 Februari 2011

Panji Bendera Hitam

Seperti yang dinukilkan sebelum ini, bermula di Tunisia, beberapa negara Arab yang diperintah oleh golongan sekular satu demi satu telah dan sedang digulingkan oleh rakyatnya sendiri. Pemerintah Tunisia dan Mesir telah jatuh tersungkur ditangan rakyatnya yang bangkit bagai "sand storm" ditengah padang pasir. Kini Bahrain, Libya, Yaman juga menerima gelombang yang sama apabila rakyatnya sudah begitu tertekan dengan kerajaan kuku besi mereka.

Hari ini, tiupan gelombang itu juga bagai sedang merasuk rakyat Kuwait seperti yang terpapar dalam berita online dimedia elektronik antarabangsa.

Jika difikirkan seolah-olah zaman khalifah Islam sedang bangkit bersatu dalam memerangi pihak toghut dan dajjal yang mengamalkan sistem sekular dan tunduk dengan kuasa barat semata-mata untuk kepentingan dunia yang sementara.

Jika kita mengimbas kembali kisah dan takdir akhir zaman yang mana "bendera hitam" akan mara dan tercetus di tanah hijjaz seperti yang tertulis dalam banyak buku-buku ilmiah dipasaran ia seolah-olah masan itu sudah semakin hampir. Apakah ia benar? Hanya Allah SWT sahaja yang tahu...

Apapun, kita memang yakin Islam akan bangkit semula dalam memerangi toghut diakhir zaman ini dan itu sudah diberitahu seperti dalam naskah-naskah Al-Quran dan Hadith Nabi.

Wallahua'lam.

Tiada ulasan:

Semoga Allah SWT beri kita kekuatan untuk amal dan sampaikan kepada saudara-saudara yang lain. InsyaAllah.