Jumaat, 31 Disember 2010

Tahniah Harimau Muda..!

Malaysia 4 - Indonesia 2  (Secara Aggreget)

 Tahniah...tahniah...tahniah! Pasukan bolasepak Malaysia Harimau Muda yang telah menjuarai Kejuaraan Piala AFF Suzuki 2010. Semua warga Malaysia berbangga dan berterima kasih kepada skuad Harimau Malaya kerana telah menaikkan semula maruah bangsa dan sukan bolasepak tanah air yang sejak sekian lama dinanti-nantikan.

Tahniah sekali lagi buat skuad bolasepak negara yang sekaligus penjulang Piala AFF Suzuki di Stadium keramat Gelora Bung Karno.

Inilah dia wajah-wajah wira kesebelasan utama bolasepak tanah air yang digelar harimau malaya dengan jersi berwarna biru nike yang merakamkan gambar sebelum sepak mula di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta, Indonesia bagi perlawanan akhir pusingan kedua.

Perlawanan yang menarik diantara kedua-dua pasukan Harimau Malaya dan Garuda di Stadium Bukit Jalil dan Gelora Bung Karno. Ngauman harimau malaya lebih menyerlah pada musim kali ini berbanding terkaman sang garuda. Apapun tahniah kepada kedua-dua belah pasukan yang bermain secara 'fair play' dan semangat kesukanan yang tinggi dan professional. Semoga mutu persembahan bola sepak tanah air yang terdiri daripada skuad muda dapat ditingkatkan lagi dan terus mara ke hadapan.

Tiada ulasan:

Semoga Allah SWT beri kita kekuatan untuk amal dan sampaikan kepada saudara-saudara yang lain. InsyaAllah.